woensdag 28 december 2011

Het wenkbrauw mysterie


De wenkbrauw heeft als oorspronkelijk doel te voorkomen dat zaken als zweet, vuil en andere kleine voorwerpen in het oog terecht komen. Het zijn eigenlijk nutteloze dingen maar als er iets mee is, valt het wèl op.
Een paar dagen geleden troffen zoon en ik elkaar tegelijkertijd in de keuken. Dat is niet zo verwonderlijk in een klein huisje maar dat terzijde. Ik keek hem aan en keek hem nog eens aan. 
Iets aan hem was anders. Ik kon er niet direct de vinger op leggen maar na een paar seconden begon het bij mij te dagen. 'Wat heb je met je wenkbrauwen gedaan?' Vroeg ik verbaasd. Aan beide kanten was nog maar de helft aanwezig. Ik vermoedde dat meneer iets te dicht bij het vuur van het gasstel had gestaan of hij had ze in een onbewaakt ogenblik eigenhandig met mijn scheermesje bewerkt. Hij ontkende in alle toonaarden mijn suggesties. Hij beweerde niet te weten hoe het was gekomen. 
Dit gaat daarom de boeken in als een mysterie waarom zoon tijdelijk met halve wenkbrauwen rondloopt.
(2007)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten