zaterdag 24 december 2011

Ann Rule


Ooit gehoord van deze schrijfster? Ik wel en ik ben dol op haar boeken. Ze schrijft in het genre ‘true crime’. Stiekem is ze een beetje een voorbeeld voor mij. We hebben allemaal dromen en fantasieën. In een van de mijne ben ik een true crime schrijfster. Vandaar een blog over Ann Rule.
Ann 

Ik ontdekte Ann bij toeval, in de bibliotheek. Het begon allemaal met het boek Dead by Sunset. Het verhaal gaat over een man, Brad Cunningham, die zijn vrouwen liever ombrengt dan van ze te scheiden. Heel fascinerend en gedetailleerd beschreven. Dat is de stijl die Ann Rule hanteert. Als je de link Dead by Sunset volgt, zie je ook dat het is verfilmd.

Helaas heeft de bibliotheek hier in de stad niet veel boeken van Ann. Momenteel zelfs maar eentje en die had ik ooit al eens gelezen. Dat boek heet: Bitter Harvest. Het beschrijft het verhaal van Deborah Green. Een moeder van drie kleine kinderen, die zo in de clinch ligt met haar man dat ze op een dag besluit hun woning in de brand te steken. Twee van haar kinderen vinden de dood. Wraak nemen op haar man was het motief.

Sinds de bibliotheek mij niet meer aan Ann Rule voer kan helpen, ben ik via marktplaats begonnen met het aanleggen van een verzameling. Deze bron raakte uitgeput en daarna was bol.com aan de beurt. Nu heb ik van tijd tot tijd in bed vlak voor het slapen gaan een Ann Rule moment. 

Hopelijk blijft ze schrijven.
Nota bene: de foto is van haar eigen site

Geen opmerkingen:

Een reactie posten